sabato 27 ottobre 2012

Reteta de sambata



Salutare!!!!
Mie imi place sa gatesc, nu sunt experta, nu am pus mana pe vreo oala sau pe vreo tigaie pana la 25 de ani, dar dupa, am plecat din casa parinteasca unde era rasfatata si a trebuit sa invat sa fac toate treburile unei case :)
Am descoperit ca este placut sa gatesti, sa experimentezi si sa incerci retete noi.
Azi va prezint "peperonata clasica". Este un sos care se prepara cu ceapa, cativa catei de usturoi, mult mult ardei gras (peperone - de aici numele sosului) si bucatele de rosii (si in conserva). Daca ardeiul il aveti din mai multe culori cu atat mai bine...am am folosit doar ardei rosu... 
Este foarte foarte simplu de preparat. Se caleste ceapa taiata marunt impreuna cu usturoiul, se adauga bucati medii de ardei si se acopera tigaia/oala amestecand din cand in cand. Totul se face la foc mic/mediu.
Dupa circa 20 de minute se adauga si rosiile. Bineinteles se pune sare, piper dupa gust. Se lasa la foc mic circa 30 min. Eu pun si un ardei iute pt ca imi place picant...
Eu am facut mamaliguta, piept de curcan la gratar si ciupercute la tigaie...
De obicei peperonata se mananca in zona unde locuiesc eu cu carnaciori proaspeti la gratar, ciuperci si mamaliguta.
Am am facut cu ce aveam in frigider :P

Pofta buna!

5 commenti:

Ela ha detto...

O sa incerc si eu sa fac sosul acesta si o sa il pun fie la paste,fie cu piept de pui la gratar.
Cred ca merge la fel de bine si cu pizza.

Te pup!

Ramy's Blog ha detto...

sa stii ca e foarte gustos si foarte usor de facut :P

Ela ha detto...

Cred ca acest sos mi-ar iesi si mie care sunt o gospodina groaznica.

Eu de obicei caut retete usoare pentru a exersa si invata,ca daca o iau direct cu din alea complicate o dau in bara sigur.

Ramy's Blog ha detto...

eeeee cand o sa locuiesti singura si o sa incepi sa gatesti zi de zi sa vezi cate o sa inveti intr-un timp foarte scurt.

Alexandra ha detto...

Asa si eu, n-am gatit deloc pana cand am plecat de la mama....spun eu ca ma descurc, nu excelez, dar nu murim de foame, asta e important :))) postez si eu retete pe blog. Cat despre sosul tau, a picat la fix, vreau sa fac niste fusili si nu stiam cu ce...cred ca merg de minune cu peperonata. Te pup.